Start

Klassiska >

m/s Atala 12p m/s Bellman 60p s/s Champagne 12p m/y Charm max 45p m/y Harmoni 10p m/y Merceditas 32p "Old ships"

Moderna >

m/y Alante 12p

m/y Katieca 20p m/y M-prinsessan 25p

m/y Rozzo 30p

m/y Sealife 12p Sunseeker 30p m/y ZaccoBoss 20p

Stora > 

Ambiance 150p BlueCharm 120p Marken 36p Molly 45p Qrooz 50p Rödlöga 120p Sjöbris 230p T-skeppet 400p Tranan 150p

Övr > 

Segelbåt 10p Ribb-Båt 12p Taxibåtar 12p m/s Bergsun 12p Rågskär konferans Kajplatserna Priser Offert/kontakt Villkor Boka

Translate / select languages

m/s Bellman

Mat och dryck

 Max 60 till 65 personer vid mingeltransport och endast någon bubbeldrink
Middag för 24 gäster inne + 20 på akterdäck.
En varsamt renoverad 30-tals klassiker.
Ordinarie ombordstigning: Strandvägen (Strandvägskajen 17-19)

En av få båtar som går in under Djurgårdsbron till Djurgårdsbrunn, Sjöhistoriska museet 
och in i Strömma kanal till Ingarö Kyrka och till villa Soludden.
Ombord på m/s Bellman tar du med egen förtäring, dryck, glas, porslin, bestick med mera.
Alting som tas ombord tas av från båten direkt efter avslut av er själva,
eller så tar personal hand om detta mot en avgift.
m/s Bellman är perfekt för mingel och transport.
Om mat ska ingå i evenemanget kan egen catering med fördel tas ombord.

Om egen catering tas ombord ingår ingen servis, bestick dukar med mer./p>


Det finns 4 bord. Rymliga platser för 4 personer vid varje bord eller max 6 personer vid varje bord.

Ett stort rymligt akterdäck för upp till 20 sittande personer.

En vacker glidarbåt från 1938 som kan gå in i Strömma kanal - Kolström

Fartygsfakta
Byggd 1938
Varv Ernst Erikssons Båtvarv, Flottsund
Registernr 8389
Fartygstyp Motorfartyg
Signal SFDR
Systerfartyg Sigtunaturisten I
Vid byggnation Idag
Längd öa 17,96 meter 17,96 meter
Största bredd 4,23 meter 4,23 meter
Djupgående 1,75 meter 1,75 meter
Brt/Nrt 29/8 29/8
Maskineri 1 x Bolinder W7 1 x Scania DSI 11
Effekt 100 hk, 73 kW 250 hk, ? kW
Marshfart 9 knop -
Historik
1938 Levererad av Ernst Erikssons Båtvarv som Sigtunaturisten II
till W.S. Wikman, Sigtuna. Trafik på traden Stockholm - Sigtuna -
Skokloster - Uppsala.
1944 Såld till Statens Järnvägar, Stockholm.
1945 Såld till Gustav Wallenius, Stockholm och omdöpt till Bellman.
1947 Såld till Gustaf Sture Andersson, Stockholm.
1947 Såld till AB Nynäshamns Skeppsmäkleri och Speditionskontor,
Nynäshamn och omdöpt till Havsbussen.
1962 Såld till Gunnar William Sjöberg, Stockholm.
1970 Ny huvudmaskin, 135 hk, 99 kW, installeras.
1972 Såld till AB Kolingen (Hans Wallman), Stockholm.
1995 Såld till Jan Eriksson, Stockholm.
1999 Såld på auktion till Ronny Blomgren, Stockholm och omdöpt till
Bellman. Ombyggd och renoverad. Ny huvudmaskin.
2007 Såld till BLMN Charter, Stockholm


 

IBC (International Boat Charter) & Stockholmscharter
Charterbåtarna, Strandvägskajen 14-23 Stockholm
+46 (0) 708 600 930 – Offert Kontakt.